DWLH2015

Útravaló 2015-re

Nagyon sokat gondolkoztam azon, hogy írjak-e összefoglalót a 2014-es évről. Kicsit úgy vagyok vele, hogy szerintem már elég sokat ismételgettem, hogy miket sikerült elérnem idén, nem akarok már hátrafelé nézni. Igen, vállalom, hogy büszke vagyok magamra és hogy ennyi változást sikerült elérnem és hogy végre azt mondhatom, hogy boldog vagyok, kiegyensúlyozott az életem, van jövőképem és jó irányba haladok. De nem akarom újra átrágni magam azokon a dolgokon, amik történtek. Előre nézek.

Nem vagyok az újévi fogadalmak embere sem. Sosem fogadtam meg, hogy “idén lefogyok végre”, hogy “heti hétszer eljárok sportolni” vagy hogy “nem eszem több csokit”. Az életmódváltásom megérett magától, hiába is erőltettem volna korábban, nem lett volna eredményes. Idén azonban úgy döntöttem, hogy megfogalmazok néhány olyan dolgot, amikben szeretnék fejlődni, illetve néhány olyan apróságot, amit szeretnék gyakrabban csinálni.
1. Merjek segítséget kérni

Idén kezdtem el igazán megtanulni, hogy felismerjem azokat a helyzeteket, illetve azt az állapotot, amikor érdemes másoktól segítséget kérnem. Általában úgy vagyok, hogy igyekszem mindent saját erőből megoldani, nem merek másokra támaszkodni, mert nem akarok mások terhére lenni. Bíznom kell a környezetemben és a körülöttem lévőkben viszont annyira, hogy segítséget kérjek időben, mielőtt teljesen elkeserednék, hogy nem sikerül valamit megoldanom. 2014-ben például jártam pszichoterapeutához is néhány hétig (nagyjából 6-7 alkalomra volt szükségem), és a lehető legjobb döntés volt, amit csak hozhattam akkor. Jó érzés volt, hogy volt mellettem egy hozzáértő ember, aki segített átgondolni a dolgaimat és segített abban, hogy aztán olyan döntést hozhassak fontos kérdésekben, amiket nyugodt szívvel tudok vállalni. 
Az, hogy most már nem egyedül edzek, hanem merek segítséget kérni egy nehéz (vagy akár egy könnyű) guggoláshoz mögém, számomra egy olyan előrelépés, ami korábban nagy nehézséget okozott. Nem kell minden nehézséget egyedül vállaljak – talán ez egy fontos tanulsága számomra a 2014-es évnek.
2. A kitartásom és a rendszeretetem

Talán furcsa lehet egyeseknek, hogy arról írok, hogy nem vagyok elég kitartó, de számomra ez egy olyan gondolat volt, ami a gyerek- és fiatalkoromat alapvetően végigkísérte. Többször mondták nekem a szüleim, hogy “nem vagy elég kitartó!”, mert nagyon sok dologba belekezdtem sokszor és a legtöbbet nem fejeztem be vagyis inkább úgy fogalmaznék, hogy nem teljesítettem ki. Nagyon sokféle mozgásformát, illetve sportot kipróbáltam a hastánctól a tájfutáson át a jazz-balettig. Sokféle hobbit elkezdtem csinálni, például mindenféle kreatívkodós tevékenykedést vagy épp nyelvtanulást (török, kínai, francia). Egyikből sem lett kvázi “karrier”, bár sok dolog azért meg-megmaradt az életemben valamelyest. Mindig is utáltam, hogy azt kellett hallgassam, hogy nem vagyok elég kitartó. Ezért, részben kompenzációként, aztán olyan dologban tartottam ki évekig, amiben talán nem kellett volna. Szerencsére felismertem, hogy kitartónak lenni olyan dologban érdemes, amik adnak és nem elvesznek tőlem, amik hosszú távon építenek, nem pedig rombolnak. Az életmódváltás és az edzés, a saját magammal való törődés, akár ez a blog, például ilyenek számomra.
Mindig küzdöttem azzal is, hogy a kis dolgaimat rendben tartsam: a közvetlen környezetemet, az íróasztalomtól kezdve akár egy komplett háztartásig. Nagyon sokat tanultam erről is 2014-ben és most már úgy érzem, hogy sokkal tudatosabb vagyok ezen a téren is és sokkal jobbak az eredményeim is :) 
Amellett, hogy olyan ember a Társam az életben, akivel ez meg is valósítható és tartható, mindez amiatt is van, mert az edzéseknek köszönhetően a kitartásom lvl9999-re nőtt nagyjából :) Amúgy is szívós bivaly természetem van, nem adom fel soha, így igazából valószínűleg az volt a kulcsa az egésznek, hogy találjak olyan dolgot az életemben, mint az erőemelés, amivel legyőzöm a gyengeségeimet és építhetek az erősségeimre, így az edzőtermen kívüli dolgaimban, az életem minden területén is ki tudom alakítani a számomra szükséges és egészséges egyensúlyt.
2015-ben ezekre szeretnék építkezni és új dolgokba akarok belevágni. Nagy kihívás lesz: az edzésben a 22 hetes edzésterv és a 2. erőemelő versenyre való felkészülés, az étkezésben egy komoly, 10 hetes diéta, amilyet még sosem csináltam, amit aztán a versenyig majd módosítva folytatok. Ezekhez kitartás és rendszer kell, önfegyelem, elhatározás és motiváltság. Most úgy érzem, hogy mindezek megvannak bennem, úgyhogy izgalommal telve kezdem az új évet:)
3. Az apróságok
Néhány apróságot is megfogalmaztam, amikre szeretnék jobban figyelni 2015-ben. Ha valamikre azt mondhatom, hogy fogadalmak, akkor most legyen ez a néhány:
  • Kevesebb social media és kütyüzés lefekvés előtt
  • Több könyvolvasás
  • Az étkezések végén mindig várjam meg, míg lenyelem a falatot, mielőtt felállok az asztaltól (a munkahelyemen vagyok hajlamos ilyen sietségre) 
  • Több SMR hengerezés otthon
  • Kevesebb háttérbe húzódás, több önbizalom :)

Végezetül pedig néhány olyan dolog, amiket nem megfogadok, hanem alapvető irányelvként kezelek az életemben és amelyeket neked, olvasómnak is szeretnék átadni útravalóul a 2015-ös évre.

Köszönöm, hogy kitartóan velem vagytok :) Boldog és gainzben gazdag új évet kívánok mindenkinek! :)

Ha tetszett, oszd meg!
Share on Facebook0Pin on Pinterest0Share on Google+0Share on Tumblr0Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>