"Autoimmun protocol" és a cukkini fasírt

Aki olvassa az életmódblogomat, az tudja, hogy új időszak köszöntött be az életemben: Hashimoto autoimmun pajzsmirigy gyulladást diagnosztizáltak nálam 1 hónappal ezelőtt. (Az erről szóló bejegyzést ITT éritek el.) A gyógyszeres kúra mellett nagy hangsúlyt fektetek arra, hogy diétával is megpróbáljam támogatni az egészségem, ezért jelenlegi étkezésem gabona-, tej-, glutén-, mag- és tojásmentes. Lényegében mindenmentes. Az ún. “autoimmun protocol” (AIP) diéta nagy szigort kíván meg, én még nem tartok 100%-ban ott, hogy ezt tartsam (AIP-barát ételek listája letölthető innen), de törekedni persze igyekszem rá. Jelenleg leginkább “paleoként” címkézhető az étkezésem, annyi kitétellel, hogy mivel én sportolok, a rizst meghagytam mint szénhidrátforrás. Talán egyszer a zabot is visszahozom majd, de egyelőre az sincs.
Mivel tudom és látom, hogy egyre többen kerülünk hasonló helyzetbe, akiknél pajzsmirigy alulműködést, netán autoimmun betegséget diagnosztizálnak, itt is igyekszem gyűjteni azokat a recepteket, amiket kitaláltam, kipróbáltam, megfőztem, hogy ötletet adjak. Külföldi oldalakon amúgy eléggé hosszú és kreatív a receptlista, szóval senki ne essen kétségbe, ha szigorú diétát kell csinálnia. Én magam inkább a lehetőségekre koncentrálok a korlátok helyett és élvezem a kreatív alkotói folyamatot is. Igyekszem nem csupán pótolni azt, amit nem ehetek, hanem arra helyezem a hangsúlyt, hogy új dolgokat próbáljak ki inkább.
Mióta AIP/paleo diétára vagyok kényszerítve, sokkal finomabb dolgokat eszem, mint korábban. Nem viccelek. Annyi új ízpárosítást felfedeztem, új alapanyagokat, hogy egy egészen új kis világ nyílt meg előttem.
Ami a közérzetemet illeti, számomra a tejtermékek és a tojás komplett elhagyása nagy változást hozott, ezekből egyébként sokat is fogyasztottam, főleg a januári diétám idején.
Ebédötlet a mai napra: cukkinifasírt rizzsel, mellé bébispenót+ fekete olívabogyó saláta (AIP-ban rizs nélkül, gazdagabb salátakörettel vagy grillezett zöldségekkel jó lehet)
A cukkinifasírt eredeti receptje innen származik. Ezt átalakítottam úgy, hogy kihagytam belőle a tojást, sima liszt helyett 2 evőkanál kókuszlisztet meg 1 evőkanál tápiókalisztet raktam bele. A hús és a kevés liszt pont elég volt arra, hogy összefogja a masszát és helyes kis pogácsákat tudjak belőlük sütni.

One thought on “"Autoimmun protocol" és a cukkini fasírt

  1. A spenót nyersen golyvaképző, AIP-ben csak főzve ajánlják. Én ezt olvastam.
    Én 4,5 év paleo után vágtam bele 1,5 hónapja az autoimmun paleoba, hogy végre lemenjen az aTPO értékem. Készülök én is megcsináltatni a Genarrayt Microarray tesztet. A Hashimoto immunrendszeri betegség, nem pajzsmirigybetegség, az immunrendszeremet akarom kímélni azzal, hogy nem eszem engem irritáló ételeket. De jobban is érzem így magam.

Leave a Reply

A weboldal további használatával jóváhagyod, hogy cookie-kat használjunk. Bővebb információért ugrás az adatvédelmi tájékoztatóhoz

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close