Három gyerekem van és végre újra járok edzeni!

Ígértem egy blogposztot arról, hogy miként alakultak mostanában az edzéseim, miként változott az erőnlétem, hogyan is érzem magam.

Végre újra járok edzeni! Szóval így érzem magam:

Eszméletlen jól!

De vissza az előzményekhez.

Év elején elkezdtem edzeni járni rendszeresen, és végig is tudtam csinálni egy 4 hetes edzéstervet (ez még a legutolsó, edző által írt tervem volt, amit azelőtt csináltam még, hogy rájöttem volna, hogy a lányokkal terhes vagyok).

Aztán amikor kettesbe kapcsoltam volna, jött a február közepe, egy jó kis fosós-hányós vírus, és onnantól kezdve nem volt megállás gyakorlatilag április közepéig. Betegség betegséget követett és jól megtépázta az egész családunkat. A segítségünk se jött már február közepe után, úgyhogy egy nagyon húzós időszakot kellett túlélnünk a férjemmel és a kicsikkel.

A férjemmel időről időre beszélgettünk arról, hogy neki is vissza kéne térnie a rendszeres edzéshez, de az ő kötött munkaideje miatt úgy tűnt, hogy erre nagyon nem tudunk időpontot találni. Én januárban napközben el tudtam ugrani, amíg velünk volt a gondozónk, az ő távozásával ez már nekem is csak nagyszülői segítséggel ment volna, úgyhogy ez mindkettőnk számára kihívás volt.

A munkaidő utáni időszak viszont nem csak az edzőtermekben csúcsidő, de itthon is főműsoridő, amikor egyedül nagyon nehéz a hárommal, ha a másikunk edzeni menne ekkor. Adta magát az egyetlen használható idősáv, amikor harmadik fél segítsége nélkül meg tudjuk oldani a kicsik gondozását: hajnalban. Akkor mindhárom gyerekünk jó eséllyel kialudt, friss és alapvetően nem (mindig 🙂 ) nyűgös. Ehhez, használható közelségben 2 terem volt, ami már 6-tól nyit, végül egy próbaedzés után a Victory Fitness-t választottuk. Engem maximálisan meggyőzött. Árban is oké, nagyon igényes, tiszta, szép és felszerelt terem, főleg a külön cross training része, ahol minden van, amit én szeretek, plusz senki más nem edz ott reggel 6-kor, tehát még tülekedés sincs, és hát a korai időpont miatt gyorsan odaérünk meg vissza.

Victory Fitness Asia
Victory Fitness Asia

jól működő edzésterv

Azt is tudtam, hogy kéne egy edzésterv ehhez, úgyhogy ösztöneimtől vezérelve felkerestem korábbi coachee-mat, aki maga edző, Bóna Eni-t. www.bonaeni.com az ő blogja, amit nagyon ajánlok!

Elmondtam neki mit szeretnék: erősödni plusz formálódni is, tehát nem ragaszkodom ahhoz, hogy az erőemelő gyakorlatok legyenek a fókuszban, viszont megneveztem azokat a testtájakat, amire külön figyelmet akartam fordítani: fenék, törzs, kar, váll, hát. Direkt nem akartam például klasszikus back squatot, mert azt én mindig is combdominánsan csináltam, így a combhajlítóm fejlődése mindig is elmaradt a combfeszítőétől. Nem sokkal később meg is kaptam az edzéstervet, ami tele van változatos gyakorlatokkal: domináns eleme a húzódzkodás 3 féle módban, emellé fenékspecifikus gyakorlatok (pl. hip thrust), végül köredzés jelleggel TRX-es és szabad súlyzós gyakorlatok jöttek váll és törzs fókusszal.

Bár még bőven benne voltunk a betegség szezonban március második felében, annyira motivált voltam, hogy eljárhatok végre edzeni, hogy azt mondtam: bármi van, akármilyen szar is az éjszaka, negyed 6-kor kelek és MEGYEK. Három gyerek mellett nincs idő kérdezni meg dilemmázni: amint van lehetőség, élni kell vele! Főleg, mivel hatalmas volt az igénybevétel is, ezért a saját magamra fordított minőségi időre még inkább szükségem volt. Szóval így alakult, hogy minden nap negyed 6-kor (hétvégén negyed 7-kor) kelünk és felváltva eljárunk edzőterembe. Egyik reggel a férjem, a másik nap én.

A rendszerességnek pedig meglett az eredménye: a 8 hetes program 6. hetére újra tudok már lógásból húzódzkodni. Folyamatosan élem meg a fejlődést, az erősödést és egyre többet adnak az edzések. Újra átélem a FLOW-t és az adrenalinlöket adta boldogság sem kerül el. Amikor önkéntelenül is táncolni kezdesz, annyira jól érzed magad 🙂 Remélem ti is ismeritek ezt az érzést! Ráadásul a tükörben is látom a változást, főleg a vállaim nagyon szépen kezdenek formálódni és a fenekem is szépen erősödni kezdett. Sőt, másfél kilót fogytam is! Ami nem volt cél, de örültem neki persze.

Erősödni és edzeni jó!
Erősödni jó! 5 hét munkája: gyengébb gumiszalaggal és nehezebb bellel dolgozok már!

Szóval Eninek ezúton is köszönöm a szuper edzéstervet, mindenképp folytatjuk a közös munkát, mert kíváncsi vagyok, hogy mit tudunk még kihozni belőlem a következő időszakban.

A legjobban pedig annak örülök, hogy a testem ennyire jól reagált és hogy újra megélem a sport adta örömöt és testi szabadságot. Azt, hogy mozoghatok és erősödhetek.

Ezt nem cserélném le semmire!

***

Az edzéseimről szóló rövid beszámolómat (videókkal!) követhetitek az Instán: Életre edzelek!

Ha pedig szeretnéd, hogy egy klassz coaching folyamatban együtt dolgozzunk: Életre edzelek!

Leave a Reply

A weboldal további használatával jóváhagyod, hogy cookie-kat használjunk. Bővebb információért ugrás az adatvédelmi tájékoztatóhoz

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close