Kisgyerek mellett rendszeresen sportolni? Ezeket a szempontokat mérlegeld! (1. rész)

Kisgyerekes anya vagy? Vágysz arra, hogy rendszeresen sportolj és újra formába lendülj?

Akkor ez a kétrészes poszt neked szól!

Az első bejegyzést mindjárt a legfontosabb üzenetemmel kezdem:

Nem feltétlen a te hibád, ha neked (még) nem megy. Viszont hinned kell abban, hogy igenis tudsz változtatni!

Miről is szól egy ilyen élethelyzet?

Anya vagy 0/24. Mennél, de valami mindig közbejön. Ez tényleg így van.

Hiszen valóban számos dolog nehezíti, hogy újra el tudj járni edzeni, íme a 3 legfontosabb:

1. Alapvetően kurva fáradt vagy.

Ezen nincs mit szépíteni. A krónikus kialvatlanság előbb-utóbb mindenkit utolér. (Általában hamarabb mint gondolnád). A fizikai igénybevétel, ami a gyerek(ek) gondozásával jár, nagy. Cipelsz (gyereket, kismotort, hátizsákot, babakocsit, vizet és még kismillió más dolgot), fel-le hajolgatsz, intézed a háztartást. Szóval használod a tested… valahogy. Sok hasonló mozdulatot ismételsz, amik során valószínűleg nem az ideális kivitelezést tartod szem előtt. Alapvetően a túlélésre játszol. A tested egyszerűen túlterhelt.

Egy instagram poszt arról, hogy miért menj edzeni akkor is, ha fáradt vagy.
Egy instagram posztom arról, hogy érdemes-e edzeni menni akkor is, ha fáradt vagy.

2. Nem te osztod be az idődet.

Hanem a babád. De nem is csak a szülés utáni időszakról beszélek, mert a szülés utáni heteket a pihenésnek és a lassú regenerációnak érdemes szánni. A helyzet viszont később sem lesz feltétlen könnyebb. Főleg, amíg nem intézményesülnek a gyerekeid (akár bölcsi, akár ovi), ki vagy szolgáltatva az ő alvási igényeiknek, az általuk követelt figyelemnek, a fáradtságuknak (és bármilyen fáradtak, nem biztos, hogy könnyen elalszanak… és persze “mindig akkor” fognak felébredni véletlenül, amikor nekilátnál), no és persze annak a rengeteg energiának, amivel ők rendelkeznek és amit tőled is várnak, hogy lépést tarts velük. Ha pedig intézményesülnek, lehet, hogy a rengeteg betegeskedésnek leszel kiszolgáltatva, ami megint felülír mindent, ami az előre tervezhetőséggel kapcsolatos.

Sportolni kisgyerek mellett
Erikkel 1 évvel ezelőtt (az ikrek 3 hónaposak voltak ekkor)

3. Folyamatosan változnak a körülmények.

A gyereked fejlődésével az alkalmazkodókészséged folyamatosan csúcsra van járatva. Nem lesz ez másként még jó pár évig. Amint egy kedvező állapot beáll, általában jön egy változás (azok a rohadt nehéz időszakok, amikor benne vagytok a gyereknevelés sűrűjében), majd valami újfajta egyensúly alakul ki. Akár a mozgásfejlődés, vagy épp a szeparációs szorongás ideje, akár a dackorszak, akár a későbbi évek kihívásai. Ezek mind hatással vannak a gyereked testi-lelki szükségleteire, így a téged ért igénybevételre is. Hogyan is lehetne alkalmas ez az időszak arra, hogy időt szánj a rendszeres sportra? Hiszen néha ebédelni se tudsz leülni, nemhogy elmenj otthonról edzeni.

Én azt mondom, hogy épp ezek a fenti körülmények azok, amelyekre, ha másként tekintesz, akkor kapukat tudsz nyitni ahhoz, hogy újra időt tudj szánni magadra és eljárj sportolni.

De hogyan?

A következő bejegyzésben konkrét tanácsokat adok neked azzal kapcsolatban, hogy mit is tehetsz az “ügy” érdekében.

Életre edzelek!

Anna

“Életre edzelek!” Dolgozz velem a változásért! – Jelentkezés: anna@dontworryliftheavy.hu bővebb infók itt

One thought on “Kisgyerek mellett rendszeresen sportolni? Ezeket a szempontokat mérlegeld! (1. rész)

Comments are closed.

A weboldal további használatával jóváhagyod, hogy cookie-kat használjunk. Bővebb információért ugrás az adatvédelmi tájékoztatóhoz

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close