Sportolni kisgyerek mellett

Kisgyerek mellett rendszeresen sportolni? Ezeket a szempontokat mérlegeld! (1. rész)

Meg tudod csinálni!

Kisgyerekes anya vagy? Vágysz arra, hogy rendszeresen sportolj és újra formába lendülj?

Akkor ez a kétrészes poszt neked szól!

Az első bejegyzést mindjárt a legfontosabb üzenetemmel kezdem:

Nem feltétlen a te hibád, ha neked (még) nem megy. Viszont hinned kell abban, hogy igenis tudsz változtatni!

Miről is szól egy ilyen élethelyzet?

Anya vagy 0/24. Mennél, de valami mindig közbejön. Ez tényleg így van.

Hiszen valóban számos dolog nehezíti, hogy újra el tudj járni edzeni, íme a 3 legfontosabb:

1. Alapvetően kurva fáradt vagy.

Ezen nincs mit szépíteni. A krónikus kialvatlanság előbb-utóbb mindenkit utolér. (Általában hamarabb mint gondolnád). A fizikai igénybevétel, ami a gyerek(ek) gondozásával jár, nagy. Cipelsz (gyereket, kismotort, hátizsákot, babakocsit, vizet és még kismillió más dolgot), fel-le hajolgatsz, intézed a háztartást. Szóval használod a tested… valahogy. Sok hasonló mozdulatot ismételsz, amik során valószínűleg nem az ideális kivitelezést tartod szem előtt. Alapvetően a túlélésre játszol. A tested egyszerűen túlterhelt.

Egy instagram poszt arról, hogy miért menj edzeni akkor is, ha fáradt vagy.
Egy instagram posztom arról, hogy érdemes-e edzeni menni akkor is, ha fáradt vagy.

2. Nem te osztod be az idődet.

Hanem a babád. De nem is csak a szülés utáni időszakról beszélek, mert a szülés utáni heteket a pihenésnek és a lassú regenerációnak érdemes szánni. A helyzet viszont később sem lesz feltétlen könnyebb. Főleg, amíg nem intézményesülnek a gyerekeid (akár bölcsi, akár ovi), ki vagy szolgáltatva az ő alvási igényeiknek, az általuk követelt figyelemnek, a fáradtságuknak (és bármilyen fáradtak, nem biztos, hogy könnyen elalszanak… és persze “mindig akkor” fognak felébredni véletlenül, amikor nekilátnál), no és persze annak a rengeteg energiának, amivel ők rendelkeznek és amit tőled is várnak, hogy lépést tarts velük. Ha pedig intézményesülnek, lehet, hogy a rengeteg betegeskedésnek leszel kiszolgáltatva, ami megint felülír mindent, ami az előre tervezhetőséggel kapcsolatos.

Sportolni kisgyerek mellett
Erikkel 1 évvel ezelőtt (az ikrek 3 hónaposak voltak ekkor)

3. Folyamatosan változnak a körülmények.

A gyereked fejlődésével az alkalmazkodókészséged folyamatosan csúcsra van járatva. Nem lesz ez másként még jó pár évig. Amint egy kedvező állapot beáll, általában jön egy változás (azok a rohadt nehéz időszakok, amikor benne vagytok a gyereknevelés sűrűjében), majd valami újfajta egyensúly alakul ki. Akár a mozgásfejlődés, vagy épp a szeparációs szorongás ideje, akár a dackorszak, akár a későbbi évek kihívásai. Ezek mind hatással vannak a gyereked testi-lelki szükségleteire, így a téged ért igénybevételre is. Hogyan is lehetne alkalmas ez az időszak arra, hogy időt szánj a rendszeres sportra? Hiszen néha ebédelni se tudsz leülni, nemhogy elmenj otthonról edzeni.

Én azt mondom, hogy épp ezek a fenti körülmények azok, amelyekre, ha másként tekintesz, akkor kapukat tudsz nyitni ahhoz, hogy újra időt tudj szánni magadra és eljárj sportolni.

De hogyan?

A következő bejegyzésben konkrét tanácsokat adok neked azzal kapcsolatban, hogy mit is tehetsz az “ügy” érdekében.

Életre edzelek!

Anna

“Életre edzelek!” Dolgozz velem a változásért! – Jelentkezés: anna@dontworryliftheavy.hu bővebb infók itt

1 thought on “Kisgyerek mellett rendszeresen sportolni? Ezeket a szempontokat mérlegeld! (1. rész)

Comments are closed.