Ropogós csicseriborsó snack esti filmnézéshez

Azoknak, akik keresik az egészséges alternatívákat a hagyományos snackek, chipsek, rágcsák helyett, talán jól fog jönni ez a nagyon egyszerű és egyben egészséges recept (főleg, ha akkora rajongói a csicseriborsónak, mint én)
Kívül ropogós, belül puha, fűszeres csicseriborsó

Hozzávalók:
1 üveg/konzerv főtt csicseriborsó
fűszerek ízlés szerint (nálam Kebab + indiai + pirospaprika)

olíva olaj

1. lépésként begyújtottam a sütőt, amíg előkészültem a csicserivel, pont jól be is melegedett (kb. 200 fokosan jó)
A csicseriborsót lecsöpögtettem, majd papír törlőkendőre borítottam, hogy minél jobban leitassam róla a nedvességet. Ezután egy nagyobb tálba raktam, megszórtam fűszerkeverékkel. Amit tudok ajánlani az a Kotányinak a Kebab fűszerkeveréke, mert ez az összetevők listája szerint csak fűszereket tartalmaz és semmi egyéb ízfokozót, ellentétben a többi hasonló társával. Még megszórtam némi édes pirospaprikával és van itthon most nekem Madras curry fűszerkeverékem, abból is kapott egy fél teáskanálnyit. Meglocsoltam kb 1 evőkanál olívaolajjal, sóztam és kézzel összeforgattam. Ha egyenletesen befedik a fűszerek a szemeket mindenhol, akkor jó lesz.
Egy tepsibe sütőpapírt raktam és kiterítettem rá a fűszeres csicseriborsót, majd betoltam a forró sütőbe. Kb. 30-35 perc alatt lett sült ropogósra – érdemes közben egyszer-kétszer átforgatni – de vigyázat, robban a csicseriborsó ha forró! 🙂 (nem volt vészes amúgy). Akkor jó, ha a szemek kapnak egy kis ropogós, fűszeres kérget. Amikor kész lett, tálba öntöttem és próbáltuk nem a film első 10 perce alatt elfogyasztani az egészet 🙂

Leave a Reply

A weboldal további használatával jóváhagyod, hogy cookie-kat használjunk. Bővebb információért ugrás az adatvédelmi tájékoztatóhoz

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close